[Tura-chat] pari

Polyák Gergely tura-chat@alpha.mech.uni-miskolc.hu
Mon, 3 Mar 2003 21:26:56 +0100

Eddig jelentkezok vézézsé sorrendben :-)

LR
ML
MP-nek segiteni kell kozben diplomamunkát írni
PG
SZK

> De szeretnék egyetemista lenni, ez a sok szünet, meg ösztöndíj! :-)))

Az osztondij lehetne tobb, igy vonaton kell aludni. :-)
Egyebkent Kijevbe nem nagy cucc eljutni, ukran belfoldi vonatjegyek... Csak
ugy erdemes, hogy Zahonyba sima belfoldi vonattal, utana Zahonybol Csopra
nemzetkozi jegy. Aztan Csoptol ukran tarifa, amit meg egy osztondij is
elvisel. Ukrajnaban az a trukk, hogy ugy kell oltozkodni, mint a helyiek:
minel szakadtabb vagy, anal kevesbbe tunsz ki. Nem kell a feltunes.
Egyebkent biztonsagos.

http://www.railway.te.ua/cena_gb.htm
http://www.railway.te.ua/cena_rus.htm
Ezek az arak Ternopil-i indulasra vonatkoznak. A kb 600 km-re leve Odessaba
a legegyszerrubb jegy 27.92 Grivnya. 1 Grivnya 43 HUF, akkor az 1204 HUF.
Pestre egy felnott jegy 1600 HUF korul lehet, 200 km.

Egy 2002-es nyári beszámoló:
---------------------------

Vonattal mentünk Záhonyig. A Záhony-Csop jegy 1000 HUF oda-vissza, de csak
négy napig érvényes, így visszafelé is meg kellet volna venni, de Csapon
sikerült eladni 1 USD-ért.

Csapon valóban mindenki tud magyarul, kisebb-nagyobb zökkenok után sikerült
négy jegyet szerezni kupelnijba.

A vonatok sokkal tisztábbak, mint nálunk, és az úton semmilyen attrocitást
nem kellett elszenvednünk. (kb. 5000 HUF oda-vizsa/ Kopf)

Megérkeztünk Kijevbe, és a pályaudvar valóban tele van öreg nénikkel, akik
kvartyirka jelszó alatt ajánlják fel lakásukat. Mi egy kollégium félében
találtunk szállást négy fo, tiszta szoba, TV, melegvizes zuhany, huto 150
grivnya/nap, ami 2300 Ft/éj/ 4 fo /* polyi mondja: ezt szerintem elszamolta
a srac */. A négy nap alatt a takarítónok ellopták egyik haverom fogkeféjét.
Vagy o hagyta el valahol két sör között?

E fórum korábbi hozzászólásai alapján beálcáztuk magunkat Ukránnak:
atlétatrikó, koszvadt nadrág, egyik kézben reklámszatyor, a másikban sör.
meglepetten konstatáltuk a belvárosban, hogy itt rajtunk kívül mindenki jól
néz ki.

Ennek megfeleloen azonban semmi attrocitás nem ért minket, leszámítva, hogy
négy ellenor megbüntetett a trolin, mert nem lyukasztottuk ki a jegyeket.
nem tudtuk, hogy ki kell.

Utána megpróbáltuk elmagyarázni nekik Ukrajna csatlakozási esélyeit az
EU-hoz, de nem értették, mert Ukrajnában senki nem beszél angolul.

Összefoglalva Kijev nagyon szép, és nagyon olcsó, biztonságos város,
mindenkinek ajánlom. nagyon szépek a lányok, és nagyon jól foznek az
éttermekben. Különösen a borscs és kijevi csirkemell ízlett.

Mindenkinek köszönöm, aki írt erre az oldalra infókat, sokat segített az
utazásban.

Jövore meg sem állunk a Bajkál tóig.

Szoval Ricsi eleg az osztondij ra :-) Csak egyedul nem vagok neki, ugy
uncsi.